Prenumerera på inlägg

Jag har blivit uppmärksammad på att såvida man inte själv skriver en kommentar går det inte att prenumerera på enskilda inlägg och därmed bli meddelad om någon kommenterar inlägget. Man kan ju vilja ha en sådan prenumeration utan att själv vilja göra ett inlägg. Jag har kontaktat WordPress och fått svaret att detta inte går. För att komma runt problemet så kan den som så önskar skriva en kommentar till det eller de inlägg som man önskar prenumerera på; skriva något kort som exempelvis ”prenumeration”, och i samband därmed kryssa i rutan ”Meddela mig om nya inlägg via e-post” under kommentarsinlägget. Jag tar då vid tillfälle bort dessa inlägg och endast prenumerationen kvarstår.

In English: Those who wish to subscribe to separate posts but without making comments, can post a simple message like “subscription” and at the same time in the square below mark ”Meddela mig om nya inlägg via e-post” (”Notify me of new posts via email”). I will then erase those comments and only the subscriptions will remain.

Kommentera

